TÜM ÜRÜNLERDE 3 AL 2 ÖDE FIRSATI!

TÜM ÜRÜNLERDE 3 AL 2 ÖDE FIRSATI!

Enerji Veren Barlar Gerçekten Varlar

Günlük yaşantımızı devam ettirebilmek, zinde ve enerjik olabilmek için enerjiye ihtiyacımız vardır. Vücudumuz durduğu yerde çeşitli yaşamsal fonksiyonlarını sürdürebilmek adına enerji harcar bu enerjiyi beslenme ile vücudumuza almazsak çeşitli sağlık sorunları oluşabilir. Tam dinlenme halindeki ihtiyacımız olan bu enerji bizim bazal metabolizma hızımızdır ve eğer kilo verme programı uygulanmıyor ise, herhangi bir sağlık sorunu yok ise günlük olarak bazal metabolizma hızımızın altında enerji tüketmemeliyiz. Günlük ortalama yetişkin bir birey 1500-2500 kcal enerjiye ihtiyaç duyar. Kişinin yaşına, boyuna, kilosuna, fiziksel aktivitesine bağlı olarak bu miktar daha az veya daha fazla olabilmektedir. Günümüzde hızlanan yaşam biçimi ile ihtiyacımız olan besinlere ulaşımımızı kolaylaştırmak adına çeşitli atıştırmalıklar, protein- enerji barları üretilip tüketilmektedir. Bu atıştırmalıkları yanımızda taşıyarak onlarla ara öğün yapabilir ve enerji dengemizi sağlayabiliriz. Fakat fazla tüketim ve yanlış seçimler kilo alımına sebep olabilir.
Yoğun fiziksel aktivite yapıyorsanız, sporla uğraşıyorsanız daha fazla enerjiye ihtiyacınız olacağından enerji barları sizin için kurtarıcı olabilir.
 

Enerji Barı Nedir?

  • Uzun süreli dayanıklılık gerektiren antrenman, egzersizlerde performans enerjisi sağlar,
  • Kullanımı tüketime uygun görülmüştür,
  • Enerji içeriği yüksektir,
  • Lifli olması sindirim sistemini olumlu etkiler,
  • Antrenman öncesi enerji sağlar, antrenman sonrası toparlanmayı sağlar,
  • Zaman kaybını azaltır hızlı erişilip tüketilebilir,
  • Lif ve protein içeriği ile tokluk süresini uzatabilir.

Sağlıklı Atıştırmalık Önerileri Nelerdir?

Sağlıklı atıştırmalıkları, marketlerde çok çeşitli markalarda bulabilmeniz mümkündür, bunun yanında bu atıştırmalıkları evdeki malzemelerle kendiniz de hazırlayabilirsiniz. Besleyici ve lezzetli olan bu yiyecekler sayesinde iş temponuz sırasında oluşan açlık hissini bastırabilirsiniz.
Sağlıklı atıştırmalıklar aşağıdaki şekilde gruplandırılır:

Yoğun besleyiciliğe sahip barlar

Hazır enerji barları tercih ediyorsanız, içerik listesini iyice inceleyin. Çoğu protein ve granola bar, birçok insanın diyetlerinde sınırlamaya çabaladığı ilave şeker ve koruyucu maddeler gibi bileşenler içerir.

Hazır enerji topları

Evde enerji topları yapmanın zaman aldığını düşünürseniz, hazırda satılan enerji toplarını tercih edebilirsiniz. Sağlıklı gıda satışı yapan mağazalardan, besin kalitesinden ödün vermeden alıp tüketebilirsiniz.

Kuru meyve ve fındık

Hem sağlıklı hem de portatif atıştırmalıklar arıyorsanız, bir sonraki market alışverişinizde kuru meyve veya kuruyemiş alın. Protein, lif ve sağlıklı yağlar içeren doyurucu bir atıştırmalık için çiğ fındıktan ve kuru meyveden bir kombinasyon oluşturabilirsiniz.

Konserve somon, avokado ve kraker

Somonu avokado ve krakerle birleştirerek açlık hissini atlatabileceğiniz dengeli bir kombinasyon yiyebilirsiniz. Somon, protein, omega-3 yağları, selenyum ve B vitaminleri gibi önemli besinleri içerir. Avokado ve krakerler ise, lif gibi diğer besinleri sağlar. Bunun yanında, bu atıştırmalık için gereken malzemeler kolayca taşınabilir. Sadece bir kutu konserve somon balığını, bütün bir avokadoyu ve bir kutu krakeri paketleyip yanınıza alabilir ve canınız istediği an minik sandviçler yapabilirsiniz.

Bitter çikolata kaplı badem

Tatlı ve sağlıklı bir atıştırmalık yemek istediğinizde ve hatta biraz motive olmak istediğinizde bitter çikolata mükemmel bir seçenektir. Açlığınızı gidermek için şekerli bir çikolata yemek sağlığınıza yararlı olmadığı için, daha besleyici çikolata seçeneklerine yönelmelisiniz. Bu sebeple bitter çikolatayı bademle birleştirmek akıllıca olur. Çünkü bu atıştırmalık tok hissetmeniz için lif ve sağlıklı yağların yanı sıra protein de sağlar.

Tropikal yeşil smoothie

Öğün kaçırdığınızda bir smoothie ile bu durumu kurtarıyorsanız, en doyurucu makro besin olan proteini smoothie yoluyla almaya çalışmalısınız. Smoothie için en iyi protein kaynakları arasında fındık ezmesi, yoğurt ve protein tozları bulunur. Bir tropikal yeşil smoothieyi, donmuş mango, ıspanak ve chia tohumları gibi sağlıklı malzemelerle hazırlayabilirsiniz (1).
Sağlıklı bir atıştırmalık satın alırken ürünlerin içinde ne olduğu hakkında iyi bir fikir edinmenizin yolu, pakette listelenen ilk üç yada beş malzemeyi incelemenizdir. Etiketteki kalori, toplam yağ, doymuş ve trans yağ, gram şeker ve miligram sodyum değerlerine iyi bakın ve ardından bunları o kategoriye ait diğer ürünlerle kıyaslayın. (2)
 
2021746-EIP433-Selfit Websitesi22

Ne Zaman Tüketilmeli?

Sporcular için müsabakadan yarım saat önce tüketimi performansı desteklerken, müsabaka sonrası alımı toparlanmayı sağlar.
Kilo alma programlarında ise ara öğünlerde gün içerisinde tüketebilirsiniz. Enerji barını eğer kendiniz hazırlayacaksınız sert kabuklu kuruyemişler, yulaf, kuru meyveler, bitter çikolata gibi sağlıklı yağları içeren enerji kaynaklarını barınızda kullanabilirsiniz.
Uyarı!
Yemek ve öğün yerine kullanılmamalı sağlıklı beslenmenin yanında ihtiyaç durumunda destek olarak alınmalıdır.
 
 

2021732-EIP419-Selfit Websitesi8

Referanslar

  1. ‘Fiziksel Uygunluk (Fitnes) Spor ve Beslenme İle İlgili Temel Öğretiler (Prof. Dr. Gülgün Ersoy) sf: 264, 278’
  2. ‘https://www.ankaranobel.com/images/urunler/fiziksel-uygunluk-fitnes-spor-beslenme-ile-ilgili-temel-ogreti-60b4a59614af3.pdf’