TÜM ÜRÜNLERDE 3 AL 2 ÖDE FIRSATI!

TÜM ÜRÜNLERDE 3 AL 2 ÖDE FIRSATI!

Peki Ya Fastfood Zararları Ne Olacak?

Fast food genel olarak bireylerin gıdaya ulaşmalarının ve tüketmelerinin en kısa yolunu tarif eder. Bu ulaşım ve tüketim yemeğin üretildiği yerde veya başka bir ortamda gerçekleştirilebilir. Fast food tüketiminin insan sağlığı üzerine yaptığı olumsuz etkilere işaret eden birçok çalışma mevcuttur. Fast food içeriğinin kalitesi besin tercihine bağlı olarak değişebilen bir durumdur. Her ne kadar sağlıklı atıştırmalıklar üreten bazı fast food restoranları mevcut olsa da genel olarak fast food ürünlerinin trans yağdan zengin, yüksek karbonhidrat ve tuz içeriğine sahip olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bu ürünleri tüketmenin sağlığa olan etkilerini merak ediyorsanız yazının devamını inceleyebilirsiniz.

Fast Food Tüketiminin Sağlığınıza Olan 8 Zararı

Fast food tüketiminin vücuda olan etkileri şu şekilde özetlenebilir:

  1. Çoğu fast food ürünü karbonhidrat açısından zengin olmasına rağmen lif içeriği bakımından oldukça fakirdir. Sindirim kanalı boyunca bu karbonhidratlar kendini oluşturan daha küçük parçalara ayrılır ve glukoz (kan şekeri) olarak emilir. Böylelikle kan şekeri düzeyinde bir miktar artış meydana gelir. Kan şekerindeki artış pankreas adı verilen organdan insülin salgılanmasını uyarıcı etki gösterir. İnsülin hormonu kan şekerini hücrelerin enerji üretiminde kullanması adına hücre içine sokar. Bu şekilde kan şekeri düzeyi tekrar normal seviyelere geriler. Sık olarak yüksek karbonhidrat içerikli gıdaların tüketilmesi kan şekerinde sık sık ani yükselmelere neden olur ve zaman içerisinde vücudun insüline verdiği yanıtta bir problem ortaya çıkabilir.
  2. Fast food ürünleri içerisinde ilave şeker bulundurabilir. Bu durum hem ekstra kalori hem de besleyiciliğin düşük olması anlamına gelir.
  3. Trans yağ, gıda işlenmesi ile üretilen bir maddedir. Bu madde genellikle kızartma, hamur işleri, tatlı veya tuzlu atıştırmalıkların içerisinde yer alır. Trans yağın sağlığa hiçbir katkısı yoktur. Bu maddeyi içeren gıdaların tüketilmesi sadece kolesterol düzeyinin yükselmesine katkı sağlayabilir.
  4. Tuz, bazı insanların yemeğini daha lezzetli olarak değerlendirmesini sağlayabilir. Ancak yüksek tuz tüketiminin kan basıncı değerlerini yükseltebileceği unutulmamalıdır.
  5. Fast food tüketim ile alınan aşırı tuz aynı zamanda su tutucu etkisi ile vücudun çeşitli bölgelerinde ödem gelişimine neden olabilir.
  6. Karbonhidratların sindirimi ağızda başlar. Ancak yüksek karbonhidrat içeriğine sahip besinlerin tüketilmesi ile ağızda enzim salgısında da bir artış meydana gelebilir. Artan enzimler nedeniyle dişin mine tabakası zaman içerisinde hasarlanabilir ve bu bölgeye bakteriler yerleşerek diş çürüklerinin meydana gelmesine neden olabilir.
  7. Fast food tüketimi aynı zamanda toplum sağlığını da tehdit eden bir durumdur. Günümüzde ülkemizin obezite insidansı (görülme sıklığı) giderek artmaya başlamış olup bu artış ile fast food tüketimi arasında bir ilişki olabilir. Obezite zaman içerisinde birçok farklı sağlık problemini tetikleyebilecek bir durum olduğu için dikkatli olunmalıdır.
  8. Fast food tüketimi aynı zamanda yeni neslin öğün hazırlanması ve besin maddesi dağılımına dair yanlış fikirlerle yetişmesine neden olabilir.
Genel iyilik halinin korunması adına fast food ürünlerinden özellikle yüksek karbonhidrat içeren, tuz oranı yüksek, ekstra şeker veya koruyucu içeren ve işlenmiş olanlarından uzak durulması önerilir.
 
2021742-EIP429-Selfit Websitesi18

Referanslar

  1. ‘https://www.medicalnewstoday.com/articles/324847’
  2. ‘https://www.healthline.com/health/fast-food-effects-on-body’
  3. ‘https://www.healthline.com/health/food-nutrition/how-to-stop-eating-junk-food’
  4. ‘https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214762415300049#:~:text=The%20increasing%20prevalence%20of%20overweight,to%2036.5%25%20%5B30%5D. ’