2. Ürüne 10 TL İndirim Fırsatını Kaçırma!

2. Ürüne 10 TL İndirim Fırsatını Kaçırma!

Doğru Oturma Pozisyonu İçin Neler Yapılabilir?

Gelişen teknoloji ve elektronik aletler çevresinde oluşturulan çalışma şartları nedeniyle günümüzde insanların oturarak geçirdiği sürede bir artış söz konusudur (3). Uzun süreli oturmanın olumsuz etkilerinden korunmak adına çalışma sırasında doğru postürün sağlanması oldukça önemlidir (3).

Doğru oturma pozisyonunun oluşturulması bir kaç aşamalı bir davranıştır (3). Her oturma eylemi sırasında bu aşamaların gözden geçirilmesi ile vücudun daha doğru bir postüre sahip olması sağlanabilir (3). Bu uygulamanın ilk aşamasına sandalyenin ucuna oturularak başlanır (3). Ardından omuz ve boyun öne doğru yuvarlanarak vücut pozisyonu kamburlaştırılır (3). Sonraki aşamada baş ve omuzlar geriye doğru çekilerek dik bir oturma pozisyonu elde edilir (3). Vücut bu pozisyondayken omurganın esnekliğini korumak adına bel bölgesi ileri doğru hareket ettirilir (3). Ardından postür korunarak sırtın sandalye ile desteklenmesi sağlanır (3).

Doğru oturmaya ek olarak çalışma şartlarının bu postürü koruyacak şekilde değiştirilmesi de oldukça önemlidir:
 

  • Sırtı destekleyici ergonomik çalışma sandalyelerinin kullanımı (3)
  • Kolların yere paralel olacağı şekilde sandalyenin yüksekliğinin ayarlanması (3)
  • Vücut ağırlığının doğru şekilde dağılması için ayakların düz olarak yerde olması (3)
  • Çalışılan ortamdaki ekranların göz hizasında tutulması (3)
  • Klavyenin bilgisayarın önünde ve ellerin dinlenmesine imkan verecek şekilde masa kenarının en az 10-15 santim önünde yer alması (3)
  • Fare seçiminde bileğin düz tutulabildiği ürünlerin tercih edilmesi (3)
  • Sık kullanılan eşyaların çalışma ortamında kolayca ulaşılabilir şekilde yerleştirilmesi (3)

 
Bu uygulamalar dışında dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da uzun süreli oturmalar arasında zaman zaman mola vererek kısa yürüyüşlerin yapılmasıdır (3). Yürüme ile birlikte vücutta oturma eylemi sırasında kesintiye uğrayan kan akımının dolaşımı desteklenebilir (3). Genel olarak molaların her 30 dakikada 1-2 dakika olacak şekilde planlanması önerilir (3).

Her ne kadar modern çalışma ortamları kısıtlı hareket alanına sahip olsalar da yapılabilecek çeşitli uygulamalar sayesinde doğru oturma pozisyonunun sağlanması ve hareketsizlik veya yanlış oturma pozisyonu nedeniyle oluşabilecek olumsuz sonuçlardan korunmak mümkün olabilir (3).

2021390-EIP231-Magnesium Citrate 200 mg & Vitamin D / 60 tablet5

Referanslar

1- ‘https://www.healthline.com/health/bone-health/the-4-main-types-of-posture'
2- ‘https://www.webmd.com/back-pain/typing-posture-pain-prevention#:~:text=While%20you%20sit%20at%20a,right%20height%2C%20use%20a%20footstool.’
3- ‘https://www.healthline.com/health/sitting-positions#_noHeaderPrefixedContent’