TÜM ÜRÜNLERDE 3 AL 2 ÖDE FIRSATI!

TÜM ÜRÜNLERDE 3 AL 2 ÖDE FIRSATI!

Sağlıklı Bir Sen İçin Beslenme Önerileri

Sağlıklı Bir Sen İçin Beslenme Önerileri

Sağlıklı bir hayat için öncelikle sağlıklı beslenmemiz gerekir; sağlıklı beslenme ise doğru besinlerin seçimi ve besinlerin üretim, saklama, hazırlanma, pişirilme süreçlerinin uygun yapılması ile gerçekleşir.

Sağlıklı Bir Hayat İçin 10 Beslenme Önerisi

  1. Sağlıklı Ve Dengeli Tabak Modülünü Benimseyin
Sağlıklı ve dengeli bir tabak için tüm besin grupları ile öğünlerimizde çeşitlilik sağlamalıyız. Öğünleriniz meyve, sebze, tahıl, et, süt gruplarını dengeli bir biçimde içermelidir. Bu şekilde vücudumuz için gerekli olan kalori, karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve mineralleri alabiliriz.
 
  1. Ara Öğün Yapın
Ara öğünler kan şekerinizin aniden düşmesini engeller; bu sayede fazla acıkmazsınız ve porsiyon kontrolünüzü sağlamış olursunuz. Ara öğünlerde meyve, kuruyemiş, süt gibi sağlıklı besinleri tercih edebilirsiniz.
 
  1. Lifli Besinler Tüketin
Lifli gıdalar sindirim sistemimizin çalışmasını olumlu yönde destekler. Düzenli lifli gıda tüketimi fazla kilo alımını ve kabızlığı önler. Sindirim sistemi ve diğer kanser türlerinin oluşmasını önlediği çeşitli çalışmalarla görülmüştür. Sağlıklı bir yetişkin günlük ortalama 25-30 gram civarında lif tüketmelidir. Tahıllı gıdalar, meyve, sebzeler, baklagiller, kabuklu kuruyemişler lif kaynaklarımızdır.
 
  1. Su Tüketin
Su tüketimi metabolizmanızı hızlandırır, yağ yakımını artırır, aşırı iştahı önler, cilt sağlığınızı destekler, kabızlığı önler, böbrek fonksiyonlarını düzenler, çeşitli hastalıkların oluşmasını önler. Yetişkin bir birey için günlük tüketmesi gereken su miktarı; kendi kilosu ile 30-35 çarpılarak hesaplanır.
Örneğin:
85 kg X 30-35 = 2550-2950 ml
Ortalama olarak günlük 2.5-3 l su tüketimi önerilir.
 
  1. Şeker Tüketimini Sınırlayın
Şeker tat olarak bize ne kadar mutlu etse de fazla tüketimi önerilmez. Tatlılarda, hamur işlerinde, içeceklerde fazla miktarda bulunur ve kalori alımına sebep olabilir. Şeker bağımlılığınız olduğunu düşünüyorsanız 21 günlük şekersiz beslenme programını deneyebilir, bağımlılığın önüne geçebilirsiniz.
 
  1. Fast Food Tüketmeyin
Günümüzdeki yoğun iş temposu sebebiyle çoğu insan yemeğe hızlı erişmek istemekte ve bu da insanları Fast Food’a yönlendirmektedir. Fakat bu durum sağlıksız besinlerin tüketimindeki artış ile birlikte obeziteye sebep olmaktadır. Fast food yerine ev yemekleri tercih etmek sağlıklı bir yaşam ve kilo kontrolü için yapabileceğiniz en büyük adımlardan biri.
 
  1. Yediklerinize Fazladan Tuz Atmayın
Tuz her ne kadar kalorisi olmayan bir gıda olsa da fazladan alınan tuz vücutta su tutulmasına (ödem) sebep olur. Halk arasında yapılan en büyük beslenme yanlışlarından biri de yemeğin tadına bakılmadan tuz eklenmesidir.
 
  1. Sağlıklı Yağlar Kullanın
Aşırı trans yağ tüketimi kalp damar hastalıklarına, Tip 2 diyabet ve birçok hastalığa yakalanma riskini artırır. Margarin, ekmek, pasta gibi unlu mamüller, patlamış mısır, dondurma, atıştırmalıklar, patates kızartması, çıtır tavuk gibi fast foodlar, kahve kreması trans yağ içeren yiyeceklerdir. Yiyeceklerimizde tereyağı, margarin, ayçiçek yağı yerine zeytinyağı, Hindistan cevizi yağı, fındık yağı kullanmalı ve doymuş yağ tüketimini azaltmalıyız.
 
  1. Paketli Hazır Gıdalardan Uzak Durun
Paketli gıdalar birçok katkı maddesi içerir ve bunların bazıları sağlığımızı olumsuz etkileyebilir. Paketli gıdalar yerine mevsim meyvelerini, kuruyemişleri, süt ya da yoğurdu beslenmemizde ara öğün olarak tercih edebiliriz.
 
  1. Porsiyonları Küçültün
Büyük porsiyonlarda yediğimiz yiyecekler mide hacmini genişletir. Bu durum da tokluk hissini geç fark etmemize sebep olur ve böylece vücudumuza ekstradan kalori alırız. Bu sebeple büyük porsiyonlar tüketmemeli azar azar tüm besin gruplarını tabağımızda bulundurmalıyız.
Sağlıklı bir yaşam için bu 10 beslenme önerisini uygulamalı ve sporu hayatınızın bir parçası yapmalısınız.
 
 
2021741-EIP428-Selfit Websitesi17

Referanslar

  1. ‘Hastalıklarda Beslenme Tedavisi (Prof. Dr. M. Emel Tüfekçi Alphan) sf: 3-5’